Festivalul Zilei Somnului – 3 ianuarie

Festivalul Zilei Somnului

Ați crezut că sărbătorile s-au terminat? După cumpărăturile de Crăciun și termenele limită ale sărbătorii de Anul Nou, în calendarul Sărbătorilor Amuzante în 3 ianuarie sărbătorim un festival binemeritat: Festivalul Zilei Somnului.

Somnul este una dintre cele mai frecvente și importante activități umane. Somnul permite corpului să se odihnească, să se vindece și să se dezvolte.

Lipsa de somn are consecințe foarte evidente în timpul zilei, cum ar fi somnolența excesivă, schimbări în starea de spirit (tristețe, iritabilitate, anxietate, depresie, etc .. ) și stres crescut.

Nerespectarea  numărului de ore de somn de care are nevoie corpul sau efectuarea sa necorespunzătoare are consecințe imediate. Oboseală în timpul zilei, capacitate slabă de concentrare, performanță slabă, gândire mai lentă, dispoziție proastă.

Cercetări recente asupra privării de somn au arătat că, după a treia zi fără somn, pot să apară halucinații și că ființa umană nu poate trăi fără să doarmă peste 10 până la 15 zile. Studiile arată că șansele de a suferi de o boală psihiatrică cresc cu 40 % atunci când problemele de somn devin cronice.

Cum să sărbătorim

Pare simplu. Urci în pat și te ridici doar atunci când dorești.

Dar avem câteva sfaturi despre cum să sărbătorim eficient această binevenită sărbătoare:

Fă un duș plăcut înainte. Nu doar că băile sunt liniștitoare, dar creșterea temperaturii corpului din timpul băii îți va “înmuia” corpul pentru somn.

Îmbracă o pijama confortabilă, curată și rece. Ia în considerare o mască de ochi, trage rulourile sau draperia. Orice funcționează pentru tine, aplică.

Înlătură dezordinea. Aglomerația duce la un mediu stresant, unul care nu conduce la un somn bun. Du la coș rufele murdare și îndepărtează de lângă tine grămada de facturi neachitate. Acum e vorba de somn, nu de coșmaruri.

Schimbă așternuturile. Poate fi greu de explicat de ce, dar oamenii tind să doarmă mai bine în așternuturi proaspete. Chiar și numai schimbarea feței de pernă poate avea un impact pozitiv asupra calității somnului.

Înlocuiește perna. La fel ca saltelele, pernele se descompun cu timpul și prin utilizare frecventă. Ne petrecem o treime din viață dormind, până la urmă. Chiar și cele mai bune perne au o durată de viață limitată. Ca test rapid: Îndoaie perna la jumătate. Dacă nu revine la aspectul inițial, este probabil timpul pentru una nouă.

Ascultă muzică. Melodia potrivită este una lentă și liniștitoare, la o intensitate redusă.

Ce alte modalități de a te pregăti pentru un somn bun cunoști? Împărtășește cu noi, pentru a sărbători plăcut și împreună Festivalul Zilei Somnului.

 

Dacă aveți nevoie de o susținere suplimentară, Cartea somnului este primul program de meditație conștientă pentru îmbunătățirea somnului în șapte săptămâni.

 

 

 

 

 

Iar dacă nu v-am convins să dormiți, vă recomand să citiți un dialog istoric între Dalai Lama și mai mulți reputați oameni de știință din lumea occidentală despre cele trei momente-cheie ale conștiinței – Somnul, visele și moartea.

 

(sursa foto din articol: Pixabay)

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.