La Nürburgring ca să mă conving

sursa foto https://hondatrading.ro

Anul 2019 a fost pentru noi un an plin de acțiune. Am făcut și desfăcut. Mai avem două obiective de punctat: o mașină cu aspect sportiv asortată temperamentului nostru și, dorința mea de suflet, să rulez pe pista circuitului de la Nürburgring.

Veți spune, ce idee trăznită mai e și asta? Dar da, la Nürburgring, pe lângă pista de Grand Prix utilizată în competițiile de Formula 1, mai există un faimos circuit de 21 km. Nordschleife – Bucla Nordică sau Grüne Hölle – ‘Iadul Verde’, deschis între anumite ore și publicului larg.

Acest circuit este o treabă foarte serioasă. Presupune experiență, antrenament, cunoașterea pistei și prezența unui copilot.

Ce ziceți, sună tentant? Pentru mine este un vis din copilărie, pe care îl urmăresc cu perseverență.

De alegerea mașinii las bărbații să decidă, pe mine datele tehnice mă obosesc, neînțelegându-le. Așa că mie îmi rămâne timp de visare…

Mă văd conducând pe un circuit adevărat, o mașină puternică, cu alură de maximă sportivitate și, bineînțeles, confortabilă. Și roșie dacă se poate, culoarea adrenalinei și entuziasmului.

Mă simt precum călugărița din filmele cu Jandarmul. Copilot, neapărat Louis de Funès. Având reacții incontrolabile, grimasele lui faciale pot exploda în voie pe curbele închise ale circuitului. Ce își va putea dori mai mult conștiinciosul jandarm cu minte diavolească? Sigur, ca acestă cursă se se termine cu el în viață și cât mai repede, pentru ca la sfârșitul ei să îmi dea o amendă pentru depășire de viteză. Mut de spaimă, va îndura schimonosindu-și inconfundabil fața, măcinând cu mintea lui hiperactivă un plan de răzbunare pentru pericolul în care l-am pus.

-Allez, allez, allez!

Totuși, circuitul de la Nürburgring pare a fi prea scurt pentru mine…

Am ajuns la finish. Louis își încordează corzile vocale, pentru a-mi spune verdictul mult așteptat de el.

-Stai puțin Louis, mai am o surpriză: nu am carnet de conducere! Ce spui, sunt un talent?

Captură din film

-Hei, Carmen, trezește-te din visare!

Am ales mașina!

Studiind lista de oferte Honda. Am găsit mașina mult dorită, o mașină de curse pentru șosea.

Pe lângă faptul că are o aerodinamică perfectă, este înzestrată cu elemente de siguranță de ultimă generație. De exemplu, sisteme de avertizare a coliziunilor, de asistare a menținerii benzii de circulație și recunoașterea semnelor de circulație.

Manevrabilitate și stabilitate la viteze mari, capotă de aluminiu, țevi triple de eșapament, un motor de doi litri, patru cilindri VTEC TURBO, care dezvoltă o putere maximă de 320 CP și un cuplu de 400 Nm.

Din lista de modele Honda am ales Honda Civic Type R.

sursa foto https://hondatrading.ro

-Nu mă ameți cu date tehnice pe care nu le înțeleg. Stai să intru pe site să văd lista de prețuri pentru  Honda Civic de vânzare.

Prețul corespunde așteptărilor. Dar văd și alte detalii interesante, sistemul de tracțiune permite șoferului să schimbe treptele fără șocuri. Transmisia manuală cu șase trepte, care este optimizată cu un sistem de control al ajustării turației pentru a asigura schimbări rapide ale treptelor de viteză.

Sistem de climatizare, Cruise Control, frână electronică de parcare şi sistem audio cu ecran tactil cu sistem de navigație.

Unde mai pui că modelul a fost testat pe pista de la Nürburgring. Unde a redus cu aproape 7 secunde timpul predecesorilor.

-Scaunele sunt inspirate din lumea curselor și poți să îți personalizezi singur mașina. Pe tine te las să alegi singură culoarea luminii ambientale. Pun pariu că va fi roșie. Ce zici? Mergem la reprezentanța Honda România la un test drive?

-Da, programează o ieșire. Sunt convinsă că atunci când o voi vedea, voi rămâne și eu ca Louis de Funès, interzisă.

sursa foto https://hondatrading.ro

-Allez, allez, allez!

Să ne grăbim, pista se închide iarna. Vreau să mergem la Nürburgring ca să mă conving și să mă bucur că am făcut alegerea ideală. Acolo să visez că sunt într-o cursă adevarată, încercând să stabilesc un nou record de viteză, la volanul unui Type R.

Împreună să încheiem acest rodnic an în confortul și răsfățul:

Acest articol a fost scris pentru competiția SuperBlog 2019 – proba nr.2

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.