Mersul Nordic

Mersul Nordic

Mersul Nordic este un sport sănătos care vine din Finlanda. Obiectivul inițial a fost acela de a ajuta schiorii de fond să se antreneze mai bine în extrasezon. Deosebit de avantajos, este ideal pentru a reveni în formă după vacanțe și pentru a evita stilul de viață sedentar.

Mersul nordic seamănă cu mersul sportiv. Spre deosebire de mersul atletic, este semnificativ mai dinamic și mai puțin traumatic. Cu toate acestea, înainte de a începe, este important să stăpânești mișcările pentru a profita de toate beneficiile sale.

Ideea este de a accentua mișcarea naturală de pendulare a brațelor în mers. Folosirea a două bețe asemănătoare cu cele de schi, te va ajuta să împingi corpul înainte. Combinația dintre aceste două tehnici solicită organismul în ansamblu pentru o pregătire completă, musculară și cardio-musculară. În general, o sesiune de mers nordic durează între 1 oră și jumătate și 2 ore.

Una dintre particularitățile mersului nordic este să te încurajeze să faci mișcare în cadrul excepțional al naturii. Pentru a face sesiunea mai puțin plictisitoare și mai dinamică, nu ezita să te alături unui grup care organizează uzual drumeții montane.

Dacă locul de reședință se află în apropierea unei păduri sau a unui teren cu anumite diferențe de altitudine, mersul nordic este locul ideal pentru a face mișcare.

Întrucât acesta este un sport blând, acest tip de mers este potrivit atât pentru sportivii începători cât și pentru cei cu activități sedentare dornici de mișcare.

Un scurt film de prezentare găsiți  AICI .

Iar dacă sunteți interesați, în România este activă Asociația Română Nordic Walking.

Recomandare de carte:

În mod necesar, pentru a te menține în formă, mișcarea trebuie însoțită și de o antrenare eficientă a minții. De aceea vă propun cartea Folosește-ți mintea ca să întinerești de Daniel Gregory Amen.

 

Programul detaliat în această carte arată cum să-ți dezvolți memoria și atenția, cum să-ți gestionezi eficient energia, dar și cum să dobândești o stare generală mai bună. Sfaturile te vor ajuta să micșorezi considerabil riscul de a fi afectat de bolile cerebrale degenerative. Îți va fi mai ușor să-ți formezi obiceiuri alimentare sănătoase, vei fi mai energic și, nu în ultimul rând, mai optimist.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.