Slăbește inteligent, cu motivație și dietă

Primăvara s-a instalat, iar vara este aproape. Vine vacanța, când mersul la ștrand sau la mare este principala atracție. Ba chiar și purtarea hainelor de vară poate deveni o problemă estetică, iar kilogramele în plus îți aduc pe nesimțite și o stare de sănătate alterată. Imperativul zilei: Slăbește inteligent!

Este momentul potrivit pentru a te cântări și a lua măsuri de revenire la dimensiunile preferate. Cum porcul nu se îngrașă în ajun și opusul este valabil: nu poți slăbi peste noapte. Așa că, e timpul să începem să ne preocupăm de un meniu de slăbit.

Această problemă revine anual și te stresează. Ce îți lipsește, motivația sau o dietă sănătoasă și ușor de ținut? Am pentru tine azi un suport prețios, pentru ambele situații:

Menținerea unei motivații constante

  • Stabilește obiective reale. Trebuie să evaluezi corect starea în care te afli și care sunt șansele rezonabile pe care ți le poți asuma.
  • Bucură-te de dietă! Dacă ai luat decizia, nu trebuie să suferi. Dacă îți faci timp să te gândești pozitiv la ce mănânci, să privești cu plăcere mâncarea, vei considera dieta un mic răsfăț.
  • Relaxează-te! Stresul și tensiunile pot submina voința și te vor face să cazi în ispită. Învață să îți controlezi nervii, optează pentru tehnici precum meditația, relaxarea, controlul respirației sau vizualizarea.
  • Asigură-te că ai lângă tine un suporter sincer. Solicită-l ori de câte ori ai nevoie de încurajare.

Alegerea unei diete sănătoase

Dacă partea psihologică este asigurată, să trecem la dietă. Ce înseamnă de fapt o dietă sănătoasă? Nu este o dietă miraculoasă, ci una echilibrată și variată. Ea trebuie să includă toate grupele de alimente, cu numărul de calorii adecvate sexului, greutății și stilului de viață. Dar și într-o cantitate foarte bine stabilită, pentru că asta se dovedește a fi al doilea factor al îngrășării. O dietă sănătoasă nu va provoca niciodată vreo boală, foame sau lipsă de nutrienți.

Teoria este ușor de acceptat. Dar în practică, nu suntem obișnuiți să măsurăm și să analizăm alimentele din punct de vedere nutrițional. Asta poate deveni un alt factor de stres. Suntem mereu pe fugă, nu suntem familiarizați cu termenii biochimici, și sincer, dacă încep să văd în farfurie doar proteine, grăsimi și carbohidrați, mâncarea devine pentru mine asemenea unui medicament nesuferit. Iar noi am stabilit de la început că vrem să mâncăm cu plăcere.

Ca mamă, ești pusă într-o situație și mai complicată. Nu poți priva restul familiei de o alimentație adecvată, atunci când decizi personal să începi o dietă de slăbire. Asta înseamnă să gătești diferit, iar tu renunți din lipsă de timp.

Dieta corectă este una care îndeplinește următoarele caracteristici. Este:

Completă – Conținând toți nutrienții. Se recomandă includerea la fiecare masă a alimentelor din cele 3 grupuri (legume și fructe; cereale și tuberculi; leguminoase și alimente de origine animală).

Echilibrată– Substanțele nutritive păstrează proporțiile adecvate între ele.

Sigură – Consumul său regulat nu implică riscuri pentru sănătate, deoarece este lipsită de microorganisme patogene, toxine și contaminanți și este consumată cu moderație.

Dieta mea de primăvară:

În dieta mea voi mânca după regula clasică, de cinci ori pe zi. Trei mese principale: la ora 8, 13 și 19. Și două gustări, una la ora 11 și una la ora 16.

Primăvara aceasta mănânc BIO: Bogat, Ingenios, Original. Vă voi da un exemplu, cu 3 variante la fiecare masă, pentru a putea acoperi o lună mâncând divers, dar sănătos:

Micul dejun

Un pahar de lapte cu pâine prăjită unsă cu miere. O clătită cu dulceață și un suc de portocale. Iaurt cu cereale și fructe confiate.

Gustarea de dimineață

Salată de fructe crude și uscate. O banană și câteva nuci. Pâine prăjită cu brânză proaspătă și miere.

Prânzul

Omletă de cartofi cu brânză rasă, salată de roșii și un kiwi. Mâncare de mazăre cu șuncă cubulețe și o plăcintă de mere. Orez cu ciuperci, salată de sfeclă roșie și o pară.

Gustarea de după amiază

Baton nutritiv cu arhide. Smoothie cu lapte, căpșuni și migdale. Iaurt cu semințe de chia și fructe de pădure.

Cina

Cușcuș cu legume și pește la cuptor. Supă cremă de linte roșie și omletă cu usturoi. Orez cu piept de pui la grătar și salată de fasole verde din conservă.

Informațiile ți le-am adunat. Nu ești singur (ă), slăbește inteligent!

 

2 COMENTARII

  1. foarte motivant articolul. si eu ma lupt cu kilogramele si ma bucur ca citesc in sfarsit un articol care ma face sa ma simt inteleasa. dieta a fost mereu o problema, cu ocazia aceasta am invatat ca munca poate fi mai usoara 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.