Un Blog Neobișnuit, iată, m-a stârnit!

2
194

Spiritul de competiție care mocnește în mine a fost stârnit de intersectarea cu un blog neobișnuit.

Dodo Pizza despre care v-am mai scris, nu este doar pizzeria neobișnuită. Este, de asemenea, o sursă de studiu și inspirație. În primul rând, pentru că ne demonstreză cum se dezvoltă o afacere, în pași calculați și cu mintea deschisă.

Pizzeria care s-a lansat în 2011 într-un orășel din Rusia, a ajuns să dețină azi 472 unități, în 12 țări. Cheia acestui ritm dinamic o descoperim pe blog Dodo Pizza. Pentru ei, cerul este limita. Nu este doar o figură de stil, în Rusia livrează pizza cu dronele.

Totuși, ce avem de învățat indiferent ce fel de întreprinderi avem în vedere în viitorul apropiat? Îndrăzneala, trasparența, adaptarea, deschiderea, sunt valabile în orice te implici.

Cum se întâmplă lucrurile în mod obișnuit, aflăm din cărți și din cursuri. De pe blog Dodo Pizza, aflăm cum se poate acționa și altfel:

Idei de pornire neobișnute

  • La deschiderea primei pizzerii, inițiatorul ei, Fedor Ovchinikov, a reinventat modelul de business. Pe blogul său a prezentat în timp real toate cifrele statistice și problemele cu care s-a confruntat, cu rezolvările lor. Transparența a făcut ca afacerea lui să atragă foarte repede investitori.
  • De asemenea, a decis să dezvolte propria platformă IT. Prin intermediul ei este gestionată fiecare parte a afacerii, de la comenzi de pizza, la managementul depozitului.

Campanii neobișnuite

  • Prima Campanie de Pizza gratis. Dintr-o singură postare pe facebook, „Dacă sunteți 20 de colegi iubitori de pizza”, în 2 zile s-au primit cam 50 de mesaje. Efectul: într-o săptămână vânzările zilnice s-au dublat. Urmată de cea mai mare comandă: 100 de pizze mari.

un-blog-neobisnuit-si-corporatistii

  • În plus,din cauza reducerii de comenzi din lunile ianuarie și februarie, s-a inițiat o campanie de sondaje de opinie. Pentru răspuns, s-a oferit un cadou din partea firmei. În consecință, numărul comenzilor primite la Call Center a crescut.

Concepte neobișnuite

  • Bucătăria deschisă. Oricine o poate vizita, pentru a se asigura de igienă, de calitatea ingredientelor și termenele de valabilitate.

Deschiderea este cheia spre succes, iar copiii sunt viitorii clienți. În fiecare sâmbătă și duminică, se organizează pentru ei Atelierul de preparare a pizzei. De asemenea, de luni până vineri, sunt invitați la Școala Altfel.

un-blog-neobisbuit-si-copiii

  • Conceptul Clientul Misterios. Mie mi s-a părut extrem de interesant. Dar fiind vorba despre ceva misterios, vă las să-l descoperiți singuri.

Rețete neobișnuite

  • Aluatul. Nu este congelat, se prepară în pizzerii, de către cei mai iscusiți Dough Makeri! Rețeta aluatului, Aici:
  • Cartofii pai. Sunt pregătiți la cuptor, fără gram de ulei. După coacere, se adaugă doar oregano.

O echipă neobișnuită

În spatele fiecărei companii care își proiectează calea spre succes, stă o echipă motivată.

Cum recunosc cei din pizzeria neobișnuită că și-au atins obiectivul? De exemplu, când oamenii îi salută pe stradă. Sau, când colegul care primește un bacșiș mai mare, cumpără dulciuri pentru toți colegii. Dar, cel mai important, când toți în jur au o atitudine pozitivă.

Să clarificăm ce înțeleg eu din blog Dodo Pizza, a fi „neobișnuit”? Îndrăzneala de a crede în tine! Iar asta m-a stârnit să acționez. Aveam de mult o idee legată de o mică afacere cu articole de artizanat vândute pe internet. Sunt decisă să o demarez. 

Inspirată de cei de la pizzeria neobișnuită, voi căuta cu prioritate cel mai performant program IT de vânzări online. Și, voi posta filmulețe cu confecționarea pieselor de artizanat oferite.

Din acest moment, voi studia cu atenție Raportul de Marketing al Dodo Pizza, pentru a schița o listă cu cei mai potriviți indicatori de eficiență, adaptați micii mele întreprinderi.

La fel, va trebui să-mi clarific o strategie de promovare având la bază promoții bine gândite. O să studiez și Strategia de creare a Promoțiilor de la Dodo.

Am deja un slogan, cum altfel decât neobișnuit. Stați pe aproape, ca să-l aflați la lansare!

Fac un pariu cu mine însămi, că în luna mai micul meu proiect va fi funcțional.

Ambiția celor de la un blog neobișnuit este ca până în 2020, să deschidă mai mult de 2.000 unități. Iau acest termen ca reper și fac o promisiune, voi fiindu-mi martori: o să acționez ca până la acest termen, afacerea mea să fie pe plus.

Tu ce idee neobișnuită ți-ai propune să depășești până în 2020?

(Sursa foto, flickr.com, album Dodo Pizza)

Acest articol a fost scris pentru competiția Spring SuperBlog 2019 – proba nr.18

 

2 COMMENTS

  1. Bun articol, oferă informații utile și dorința de a vizita Pizzeria Dodo.
    O voi face cu prima ocazie.Felicitări!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.