WOW, în campaniile promoționale

Sunt convinsă că ați primit uneori articole promoționale inutile, de calitate îndoielnică sau de prost gust. Dacă vă întrebam, răspunsul ar fi un unanim și dezumflat, „Daaaa…”. Iar eu vreau să vă determin un WOW!

Promoționale Bau-Bau

Când vine vorba de promoționale „Bau-Bau”, eu sunt depozitul favorit. La mine se adună toate articolele inutile primite de toți apropiații mei.

Nu știu ce magnetism eman, dar piesele cele mai „atrase” sunt tricourile. Bineînțeles, croite pe diagonală, defecte, colorate oribil, măsuri ciudate. Le folosesc la grădinărit. Și nu unul, am câte 3 din fiecare, pentru că am 3 rude care lucrează în același loc. Acum folosesc 3 tricouri roșu stacojiu, 3 albastru cyan și 3 lila. Iar soțul meu e abonat la pixuri care se împrăștie dacă încerci să retragi mina… Și mă opresc aici, ca să nu mă deprim cu totul.

Cei care folosesc aceste „chilipiruri” nu realizează că a înmâna produse ieftine și inutile este mai rău decât a nu oferi nimic. Publicul le va asocia brandul cu ideea de ieftin și de proastă calitate. Un produs promoțional defectuos poate să creeze o impresie negativă companiei, chiar dacă este un cadou gratuit.

Sunt unul care crede că cel mai mare pericol al publicității nu este acela al reclamelor înșelătoare, ci cel al plictisirii publicului până la moarte. – Leo Burnett

Se poate totuși ca, folosind un buget echilibrat, să îți atingi mai sigur scopul, acela de a-ți îmbunătăți imaginea și de a te conecta cu un public larg. Este reclama la un cost per impresie foarte mic.

Oamenilor nu le mai plac reclamele TV. Sunt suprasaturați de vorbe aruncate în văzduh la intensități de sunet ridicate. În timp ce cadourile … se simt, se ating, creează dependență.

Un alt plus, cadourile aduc ceva numit „principiul reciprocității”. Sentimentul că trebuie să faci ceva pentru că altcineva a făcut ceva pentru tine. Sentimentul reciproc poate apărea, chiar dacă nu ai solicitat vreodată o favoare.

Cheile care fac articolele promoționale să devină WOW

  • Utilitate – pătrund în viața utilizatorilor și le face viața mai ușoară.

Nu-mi spune cât de bine îl faci; spune-mi cât de bine îmi face când îl folosesc. – Leo Burnett

  • Calitate – vor fi motivați să păstreze produsele promoționale mai mult timp, ceea ce îți expune brandul către mulți alți clienți potențiali.

O marcă nu este ceea ce îi spunem consumatorului că este, este ceea ce consumatorii își spun reciproc că este. – Scott Cook

  • Design – Să nu credeți că designul ține doar de estetic. Oferirea unor produse cu design înseamnă a adăuga valoare. Folosind o grafică atrăgătoare, fără elemente invazive, produsele devine subtile și naturale. Iar dacă au un aspect neconvențional, șochează și se rețin mai ușor.

În publicitate, a nu fi diferit este practic suicid. – Bill Bernbach

  • Adaptate publicului țintă – Au un obiectiv clar. Urmăresc ce au în comun clienții (vârstă, sex, locație, hobby-uri etc.). Dacă este posibil, lasă clienții să selecteze un articol promoțional din mai multe pe care le ai la dispoziție. Cine își dorește și are nevoie de un pix, îl va folosi. Clientul potențialul care ar putea utiliza un deschizător de capace, îl va selecta pe acesta.

Nu găsiți clienți pentru produsul vostru. Găsiți produse pentru clienții voștri. – Seth Godin

  • Măsoară-ți progresul – Poți utiliza sondaje și alte forme de feedback pentru a obține informații despre efectele campaniei tale și adaptarea ei pe viitor.

Producătorul care își dedică publicitatea pentru a construi personalitatea cea mai clar definită pentru brandul său, va obține cea mai mare pondere a pieței la cel mai mare profit.  – David Ogilvy

Ce alegi, Bau-bau sau WOW?

A face afaceri fără publicitate este ca și cum ai face cu ochiul la o fată în întuneric. Tu știi ce faci, dar nimeni nu vede. – Steuart Henderson Britt

Articolul precedentFabia și lampa lui Aladin
Articolul următorPrimăvara aceasta mănânc BIO: Bogat, Ingenios, Original