Ziua fotografierii naturii – 15 iunie

0
348

ziua fotografierii naturii

În fiecare an, ziua de 15 iunie este desemnată de Asociația pentru Fotografierea Naturii din America de Nord (NANPA) pentru a promova bucuria fotografierii naturii. Iar prin asta, de a avansa cauza conservării și a protejării florei și faunei și a peisajelor locale.

Ziua Fotografierii Naturii se adresează acelor suflete care sunt capabile să surprindă frumusețea naturii prin obiectivul unei camere.

Primul pas în aprecierea cu adevărat a frumuseții naturii este să ieși în lume cu aparatul de fotografiat și să găsești subiecte inedite. Folosește astfel Ziua Fotografierii Naturii ca motiv să ieși în natură și să o privești mai atent. Nu trebuie să trăiești într-o zonă de o frumusețe naturală deosebită pentru a face fotografii memorabile. Natura este în jurul nostru. Indiferent dacă explorezi mediul rural, rătăcești printr-un oraș sau chiar în grădina personală, poți găsi întotdeauna subiecte naturale surprinzătoare de fotografiat.

Ca artă, fotografia naturii este o ramură dedicată fotografierii elementelor naturale, inclusiv peisaje, formațiuni geologice, floră și faună în habitat natural și în grădini zoologice. Ca regulă, fotografia naturii nu include fotografierea subiecților umani, deși pot fi făcute unele excepții, în funcție de situație.

Cum să sărbătorim

Fiind doar simpli iubitori de natură, putem face mici excursii cu familia și prietenii. Sau cel puțin o plimbare solitară prin parc, căutând să surprindem în aparat flori, gâze sau păsărele.

Natura poate fi găsită peste tot, erupe chiar și în crăpăturile din trotuare. Iar o plimbare în aer curat poate face minuni pentru starea de spirit.

Te poți bucura chiar de propria curte. Te poți apleca să fotografiezi un trandafir plăcut mirositor, o albină ce adună polen de pe floarea de păpădie sau chiar cocoșul din ogradă ce își ascute glasul dimineața.

O altă modalitate de a sărbători Ziua Fotografierii Naturii este prin împărtășirea fotografiilor din natură pe rețelele de socializare.

Sfaturi de la profesioniști pentru a realiza fotografii bune

Găsește un punct de interes

Fiecare fotografie peisagistică de succes conține un element central, ceva care oamenii observă conștient sau inconștient atunci când se uită la fotografie, un centru clar de interes. Ar putea fi un copac, o clădire, o siluetă, orizontul însuși dacă îl găsim suficient de interesant.

Aplică regula treimilor

Această regulă faimoasă constă în încadrarea peisajului, pentru a evita plasarea liniei de orizont chiar în mijlocul cadrului. Cu alte cuvinte, trebuie să domine ori peisajul terestru, ori cerul. Cele două nu pot împărți în mod egal suprafața fotografiei.

Un orizont care traversează fotografia la jumătatea ei, face fotografia plictisitoare.

ziua fotografierii naturii

Această regulă afirmă că subiectul trebuie amplasat mai degrabă în afara centrului, decât în ​​mijlocul cadrului. Acest lucru creează o compoziție mai echilibrată, plăcută ochiului.

Caută dinamismul

Tindem să credem că fotografia peisagistică este expresia finală a calmului, păcii și liniștii. Este adevărat, dar uităm că peisajele naturale exprimă uneori mișcare și forță. Dacă dorești fotografii originale și atrăgătoare, urmărește acest aspect.

Profită de lumina dimineții și serii

Nu poți trândăvi până la prânz și apoi se te plângi că nu ești capabil să faci fotografii bune.

Lumina este forța de bază din spatele tuturor fotografiilor. Luminează subiecții și aduce umbre și contrast. Zorii și lăsarea serii sunt două momente ale zilei când intensitatea luminii și unghiul din care cade te vor ajuta să realizezi fotografii impresionante. Câte fotografii de răsărituri și apusuri de soare nu te-au captivat?

Separă subiectul de fundal

Fotografiile naturale prezintă de obicei un subiect cum ar fi o plantă, un animal sau o floare. Aceasta înseamnă că trebuie să separi subiectul de fundalul cadrului.

Focalizează pe subiect în prim-plan. Focalizarea ar trebui să producă un fundal mai șters și mai încețoșat.

Încearcă să folosești spațiu negativ pentru a evidenția subiectul. Spațiul negativ înseamnă că există o cantitate mare de spațiu gol, cum ar fi un fundal simplu. Subiectul (spațiu pozitiv) este plasat undeva în acea zonă.

Folosirea spațiului negativ izolează subiectul, creând un punct focal foarte puternic în imagine.

Una dintre problemele cu fotografierea naturii, mai ales când sunt fotografiate obiecte mici lângă pământ, este că fundalul este adesea aglomerat și întunecat. Acest lucru poate face dificilă evidențierea subiectului principal în fundal.

O modalitate foarte bună de a rezolva această problemă este să fotografiezi dintr-un unghi foarte jos, astfel încât cerul să devină fundalul din spatele subiectului.

Creează o impresie de profunzime

Una dintre problemele legate de fotografierea peisajelor este că imaginea poate apărea foarte “netedă” și nu ai un sentiment de adâncime sau distanță. O modalitate foarte bună de a crea un sentiment de adâncime este includerea obiectelor naturale în prim-plan. Acest lucru îi dă privitorului ceva asupra căruia să se concentreze în prim-plan înainte ca ochiul să se deplaseze la scena din depărtare.

ziua fotografierii naturii

Utilizează modul Burst (succesiune rapidă)

Folosirea modului Burst în aplicația aparatului foto oferă cea mai bună șansă de a capta o fotografie perfectă atunci când fotografezi subiecte în mișcare.

După ce încadrezi fotografia, trebuie doar să apeși butonul de declanșare de pe ecran cu degetul sau să ții apăsat, în funcție de aparat. Acest lucru îți oferă mai multe fotografii ale aceluiași subiect și o mulțime de opțiuni atunci când decizi ce fotografii sunt cel mai bine focalizate.

O altă problemă pe care o poți avea cu subiectele în mișcare este că, dacă se mișcă prea repede, ele pot apărea doar ca o blur de mișcare. Acest lucru poate fi întâlnit mai ales în situații de lumină scăzută, în care aparatul foto trebuie să utilizeze o viteză mai mică de declanșare pentru a obține expunerea corectă.

Regula cu blur-ul de mișcare: cu cât lumina este mai puternică, cu atât viteza obturatorului va fi mai rapidă. Vitezele de declanșare rapide „îngheață” mișcarea, astfel încât obții fotografii frumoase și clare ale subiecților în mișcare dacă fotografiezi în lumină puternică.

Dar dacă fotografiezi subiecte în mișcare la lumină scăzută, poți încerca să obții o fotografie fără mișcare utilizând întotdeauna modul Burst, în speranța că cel puțin una dintre fotografii va avea subiectul focalizat.

Editează cu reținere

Lasă natura să vorbească de la sine. Suprasaturarea și supraprocesarea imaginilor pare să distrugă frumusețea naturală ce exista deja. Editarea excesivă este o greșeală obișnuită pe care o fac mulți fotografi începători, în special în fotografierea peisajelor.

Utilizează instrumentul “Tune Image” pentru a efectua ajustări subtile utilizând cele șase opțiuni diferite: luminozitate, ambianță, contrast, saturație, umbre și căldură.

Utilizează numai ajustări care vor îmbunătăți imaginea. Nu exagera cu filtre și efecte. Este puțin probabil să adaugi la frumusețea scenei și este mai probabil să distrugi fotografia.

 

Oricine poate să facă o fotografie draguță. Dar, pentru ca aceasta să fie bună, cel care apasă declanșatorul trebuie să stăpânească bine tehnica fotografică și principiile compoziției. Iar pentru a crea opere de artă este nevoie de mult mai mult – de la talent nativ, simț estetic și creativitate. Dar și de o bună capacitate de observare a mediului înconjurător. În cartea Fotograful creator, Andreas Feininger își sintetizează experiența în domeniul fotografiei, oferind sfaturi utile.

 

Dacă te-ai documentat, pregătește-ți aparatul, ia-ți rucsacul și hai la plimbare!

Dacă nu ai nicio relație cu natura, atunci nu vei avea o relație cu un altul. Câmpurile, pădurile, râurile, copacii, toate minunile și frumusețile pământului sunt Natura. Dacă ele nu contează pentru tine, atunci nu vom putea niciodată să ne raportăm unul la celălalt. Krishnamurti

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.